Dr. Katharina Reschke
Kontakt
Dr. phil. Katharina Reschke (geb. Kriegbaum)
Institut für Bildungswissenschaft
Raum 136
Akademiestr. 3
69117 Heidelberg
+49 6221 547532
reschke@ibw.uni-heidelberg.de
Forschungsschwerpunkte
Leiterin der Nachwuchsgruppe „Einflussfaktoren auf Geschlechtsunterschiede und Motivation im Lern- und Leistungskontext“
Links
Publikationen
- Hertel, Silke; Reschke, Katharina; Karlen, Yves: Are profiles of self-regulated learning and intelligence mindsets related to students’ self-regulated learning and achievement? / Silke Hertel, Katharina Reschke, Yves Karlen, April 2024. - 19 S.
In: Learning and instruction, ISSN 1873-3263. 90(2024), Artikel-ID 101850, Seite 1-19
DOI: 10.1016/j.learninstruc.2023.101850 - Reschke, Katharina; Steinmayr, Ricarda; Spinath, Birgit: Predicting students’ math self-concepts to explain gender differences through teachers’ judgments and students’ perceived teachers’ judgments / Katharina Reschke, Ricarda Steinmayr and Birgit Spinath, 01 August 2023. - 15 S.
In: Frontiers in education, ISSN 2504-284X. 8(2023) vom: Aug., Artikel-ID 1096148, Seite 1-15
DOI: 10.3389/feduc.2023.1096148 - Reschke, Tom; Lobinger, Thomas; Reschke, Katharina: The potential of an exam villa as a structural resource during prolonged exam preparation at university / Tom Reschke, Thomas Lobinger and Katharina Reschke, 13 June 2023. - 11 S.
In: Frontiers in education, ISSN 2504-284X. 8(2023) vom: Juni, Artikel-ID 1130648, Seite 1-11
DOI: 10.3389/feduc.2023.1130648 - Erfahrungen von Schulleiter*innen in Deutschland, Österreich und in der Deutschschweiz während der COVID-19-Pandemie : zentrale Ergebnisse der Längsschnittstudie "S-CLEVER. Schulentwicklung vor neuen Herausforderungen" / Tobias Feldhoff, Tanja Rettinger, Falk Radisch, Mona Arndt, Larissa Habeck, Nina Jude, Katharina Kri… . -
Mainz: Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Januar 2022. - 1 Online-Ressource (40 Seiten) : Illustrationen - Reschke, Katharina; Jude, Nina: Implizite Theorien : Messinstrumente in verschiedenen Kontexten / Katharina Reschke und Nina Jude, August 2022. - 16 S.
In: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, ISSN 1664-2910. 36(2022), 4, Seite 232-247
DOI: 10.1024/1010-0652/a000341 - Erste Ergebnisse der Schulleiter*innen-Befragung September und Oktober 2020 für Deutschland / Tobias Feldhoff, Tanja Rettinger, Falk Radisch, Mona Arndt, Larissa Habeck, Nina Jude, Katharina Kri… . -
Mainz: Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Januar 2021. - 1 Online-Ressource (27 Seiten) : Illustrationen - Erste Ergebnisse der Schulleiter*innen-Befragung September und Oktober 2020 für Österreich / Tobias Feldhoff, Tanja Rettinger, Falk Radisch, Mona Arndt, Larissa Habeck, Nina Jude, Katharina Kri… . -
Mainz: Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Januar 2021. - 1 Online-Ressource (27 Seiten) : Illustrationen - Erste Ergebnisse der Schulleiter*innen-Befragung September und Oktober 2020 für die Schweiz / Tobias Feldhoff, Tanja Rettinger, Falk Radisch, Mona Arndt, Larissa Habeck, Nina Jude, Katharina Kri… . -
Mainz: Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Januar 2021. - 1 Online-Ressource (27 Seiten) : Illustrationen - Reschke, Katharina; Steinmayr, Ricarda; Spinath, Birgit: Longitudinal reciprocal effects between teachers’ judgments of students’ aptitude, students’ motivation, and grades in math / Katharina Kriegbaum, Ricarda Steinmayr, Birgit Spinath, 4 October 2019. - 13 S.
In: Contemporary educational psychology, ISSN 1090-2384. 59(2019) Artikel-Nummer 101807, 13 Seiten
DOI: 10.1016/j.cedpsych.2019.101807 - Reschke, Katharina: The relative importance of motivation in the school context / presented by Katharina Kriegbaum ; advisor: Prof. Dr. Birgit Spinath. -
Heidelberg, 2019. - 260 Blätter - Reschke, Katharina; Becker, Nicolas; Spinath, Birgit: The relative importance of intelligence and motivation as predictors of school achievement : a meta-analysis / Katharina Kriegbaum, Nicolas Becker, Birgit Spinath, 12 October 2018. - 29 S.
In: Educational research review, ISSN 1747-938X. 25(2018), Seite 120-148
DOI: 10.1016/j.edurev.2018.10.001 - Reschke, Katharina; Spinath, Birgit: Explaining social disparities in mathematical achievement : the role of motivation / Katharina Kriegbaum and Birgit Spinath, 2016. - 19 S.
In: European journal of personality, ISSN 1099-0984. 30(2016), 1, Seite 45-63
DOI: 10.1002/per.2042 - Reschke, Katharina; Villarreal, Brandilynn; Wu, Vinnie C.; Heckhausen, Jutta: Parents still matter : patterns of shared agency with parents predict college students’ academic motivation and achievement / Katharina Kriegbaum, Brandilynn Villarreal, Vinnie C. Wu, and Jutta Heckhausen, September 15, 2016. - 20 S.
In: Motivation Science, ISSN 2333-8121. 2(2016), 2, Seite 1-20
DOI: 10.1037/mot0000033 - Spinath, Birgit; Reschke, Katharina: Negative Veränderungen von Zielorientierungen über Schülergenerationen hinweg : ein10-Jahresvergleich der SELLMO / Birgit Spinath, Katharina Kriegbaum, Joachim Stiensmeier-Pelster, Claudia Schöne und Oliver Dickhäus… , November 24, 2016. - 8 S.
In: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, ISSN 1664-2910. 30(2016), 4, Seite 271-278
DOI: 10.1024/1010-0652/a000185 - Wolf, Katrin; Schroeders, Ulrich; Reschke, Katharina: Metaanalyse zur Wirksamkeit einer Förderung der phonologischen Bewusstheit in der deutschen Sprache / Katrin M. Wolf, Ulrich Schroeders und Katharina Kriegbaum, 2016. - 25 S.
In: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, ISSN 1664-2910. 30(2016), 1, Seite 9-33
DOI: 10.1024/1010-0652/a000165 - Reschke, Katharina; Jansen, Malte; Spinath, Birgit: Motivation : a predictor of PISA's mathematical competence beyond intelligence and prior test achievement / Katharina Kriegbaum, Malte Jansen, Birgit Spinath, 2015. - 9 S.
In: Learning and individual differences, ISSN 1041-6080. 43(2015), Seite 140-148
DOI: 10.1016/j.lindif.2015.08.026 - Reschke, Katharina: The relative importance of motivation in the school context / presented by Katharina Kriegbaum ; advisor: Prof. Dr. Birgit Spinath. -
Heidelberg, 2020. - 1 Online-Ressource (vi, 260 Seiten)
DOI: 10.11588/heidok.00027709